בנות המין היפה שמפחדות להתנפח מאימוני כוח, שומעות רגע, Shimrit Shchoryשלנו רוצה להגיד לכן כמה מילים. אנחנו רק נניח זה כאן, ואתן תשקיעו שתי דקות בקריאה. דיל? ⬇️⬇️

מתאמנת יקרה ומשקיענית, שמעי קטע, את יודעת מה מנפח? אוכל! מה הכוונה? הדרך היחידה שבה את "תתנפחי" היא אם תהיי במאזן קלורי חיובי (תאכלי יותר קלוריות ממה שאת מוציאה). וגם במקרה הזה, את תצטרכי להיות בפלוס קלורי נכבד.
אז בואי נעשה קצת סדר בבלגן. שלוש סיבות שמסבירות למה את צריכה (ואולי אפילו חייבת) להתחיל להרים משקולות ולעשות אימוני כוח?

1. חיטוב – אז מה זה בעצם חיטוב?
חיטוב = מסת שריר גבוהה + אחוז שומן נמוך.
חיטוב יתרחש בעזרת אימוני כוח בשילוב עם תזונה מתאימה.
יוצא לי לראות הרבה בנות רזות עם כרסונת קטנה, שאומרות לי שהן רוצות להוריד אותה. זה מה שנקרא "סקיני פאט" – זה בעצם בחורה שאין לה מסת שריר כמעט בכלל ויש לה בעיקר שומן. כדי שיהיה מראה "אסוף", אנחנו חייבות לשמר את מסת השריר שלנו, ואף להגדיל אותה, שבעצם "תיראה מבעד לעור".
אז כן אני יודעת שאת עושה דיאטה ואת עושה אירובי, אבל את יודעת מה קורה כשעושים דיאטה ללא אימוני כוח? מאבדים מסת שריר. אז מה בעצם קורה במקרה כזה? אימונים אירוביים ומאזן קלורי שלילי (הוצאה קלורית גדולה יותר ממה שמכניסים / דיאטה), גורמים למסת השריר לרדת. את באמת תרדי במשקל אבל הירידה תנבע ממסת שריר, נוזלים, וגם משומן. רוב מי שעושה דיאטות תעלה את המשקל בחזרה. ובמה תעלי? בשומן. בסבב השני ירדת בשריר (כי לא דאגת לשמר אותה בעזרת אימוני התנגדות) ועלית בשומן, בעצם הגעת לסבב השני עם יותר אחוזי שומן ממה שהתחלת את הדיאטה. אימוני התנגדות הם חובה כדי לשמר את מסת השריר היקרה שלנו בזמן דיאטה.

2. אורח חיים בריא – אימוני כוח יגרמו לחיי היום יום שלך להיות קלים יותר. רוב האנשים עובדים בעבודה משרדית, מה שנקרא "אורח חיים יושבני". כשאין לנו מסת שריר, אנחנו נחווה למשל כאבי גב תחתון בזמן ישיבה ממושכת. בעצם אנחנו לא נדע איך לשבת נכון ויהיו לנו בעיות יציבה. (או שפשוט הגב שלנו חלש מידי כדי להחזיק את משקל פלג גוף העליון שלנו). רגליים חלשות? יהיה לנו קשה לעלות מדרגות בלי להתנשף, ונמצא את עצמנו עם בעיות ברכיים בהמשך. אימוני כוח ילמדו אותנו גם איך להרים נכון חפצים מהרצפה, להצליח להרים את הילד/שקיות מהסופר. בעצם אנחנו לומדות איך להוריד עומס מהמפרקים שלנו (ברכיים / עמוד שידרה / מרפקים) ולהעביר את הכוח הזה לשרירים. בנוסף, אימוני כוח גם יעזרו לנו לחזק את המפרקים עצמם. נמצאו אינסוף מחקרים המעידים שאימוני כוח עוזרים למניעת אוסטאופורוזיס, סכרת, לחץ דם ועוזר לשמור על צפיפות העצם לקראת גיל מבוגר יותר.

3. חוזק נפשי – נפש בריאה בגוף בריא? כמה פעמים שמענו את המשפט הזה? אימוני כוח נמצאו כמעלות את הביטחון העצמי, וכמפחיתות דיכאון וחרדה.

לסיכום: אימוני כוח חשובים לנו מהפן הבריאותי, מהפן האסטטי וגם מהפן הנפשי. כל עוד תהיי במשקל תקין, אין סיבה שתיראי "שרירית מידי", "בודיבילדרית", או "גדולה מידי".
הכי הרבה שיקרה, זה שאת תראי חזקה, תהיי חזקה ותרגישי חזקה.

אז יאללה תניחי את החששות הלא מבוססות בצד, תיכנסי לחדר כושר, ותתחילי להרים! 😉

Share

תגובות הגולשים:

תגובות