אוכל בריא

1. דילוג על ארוחת בוקר מסייע לחסוך קלוריות ולירידה במשקל!
לא נכון!
ארוחת הבוקר בתרגום לאנגלית,מדברת בעד עצמה : Breakfast – שבירת צום הלילה. בבוקר ,רמות הסוכר בדם נמוכות ואכילת ארוחת בוקר קלה ,מאפשרת חזרה לרמות הנורמה ובכך מסייעת לשמור על רמות סוכר מאוזנות לאורך היום ומונעות תחושת רעב קיצוני אשר מוביל לצריכת יתר של מזון ובעיקר פחמימות.
לאחרונה, הוכח במחקרים כי סך הקלוריות היומי ללא ארוחת בוקר גבוה ביחס ליום הכולל אכילת ארוחת בוקר.

2. אפשר לאכול פירות ללא הגבלה, זה טבעי,זה בריא ולא משמין!
לא נכון!

פירות מכילים ויטמינים ומינרלים ולכן עדיפים על פני "ממתק", אך, חשוב לזכור שפירות עתירי סוכר וצריכתם ללא בקרה גורמת לעליה במשקל.

3. יש להפסיק לאכול בשעה 19:00 בערב!
לא נכון!

השעה לא משמעותית, אלא סך הקלוריות היומי ופיזור הארוחות על פני היום. מומלץ להקפיד על אכילת ארוחה קלה כמו כריך, סלט, יוגורט לפני השינה ולא לישון בתחושת רעב.

4. אכילת טחינה, אבוקדו, שמן זית ואגוזי מלך ,בריאה ואינה גורמת לעליה במשקל!
לא נכון!

התפריט היומי, חשוב שיהיה מורכב משמנים בריאים מסוג זה אך במידה. למרות ששמנים אלה בעלי חשיבות בריאותית, יש לזכור כי כל 1 גרם שומן מכיל 9 קלוריות בדיוק, כמו שמנים אחרים ולכן עשויים להעלות במשקל כשתכולתם בתפריט גבוהה.

5. "אני לא אוכל/ת כמעט כלום ואני לא יורד/ת במשקל…"!
צריכת קלוריות נמוכה במהלך היום מובילה לצמצום וחסכון בהוצאות האנרגיה הבסיסית של הגוף ולכן תזונה הכוללת הפחתת המזון או המנעות מאכילה מובילה לעלייה במשקל כשחוזרים לצריכת מזון נורמלית.

6. לחם טרי מכיל יותר קלוריות מאשר צנים (לחם קלוי)!
לא נכון!

בתהליך הקליה מייבשים את הלחם ורק הנוזלים "הולכים לאיבוד" (בצורת אדים), וכידוע לכל, מים לא מכילים קלוריות ולכן צנים הינו בעל ערך קלורי זהה לפרוסת לחם טרי.

7. דגני בוקר וחטיפי אנרגיה מומלצים בדיאטה לירידה במשקל !
לא נכון!

בדגני בוקר וחטיפי אנרגיה יש רמה גבוהה של סוכר ושומן ולכן אכילתם באופן יומיומי עשויה להעלות במשקל. יש להעדיפם כתחליף לפרוסת עוגה.

8. מרגרינה, בריאה יותר מחמאה, כי היא מהצומח !
לא נכון!

בתהליך הכנת המרגרינה יש תהליך הקשייה של השומן הצמחי הנוזלי במהלכו נוצר שומן מסוג "טראנס" ולכן המרגרינה מסוכנת יותר לבריאות ויש להעדיף חמאה המכילה שומן רווי (שכולנו יודעים שרצוי להפחיתו) אך ללא שומן טראנס.

9. תפוח ירוק מכיל פחות קלוריות כי הוא חמצמץ יותר מאשר תפוח אדום !
לא נכון, אמנם תפוח ירוק חמצמץ יותר אך כמות הסוכר בשניהם היא זהה, וכך גם כמות הקלוריות. תפוח עץ קטן מכיל כ-60 קלוריות.

10. על מנת לעשות דיאטה לירידה במשקל יש להימנע מפחמימות!
לא נכון!

יש להקפיד על אכילת פחמימות מורכבות כגון לחם חיטה מלאה, אורז מלא וקטניות בעלי אינדקס גליקמי נמוך על פני סוכרים כגון לחם לבן, תפו"א ועוגיות שהם בעלי אינדקס גליקמי גבוה. אינדקס גבוה פירושו שחרור מהיר של הסוכר לדם לאחר הארוחה. אינדקס נמוך פירושו פירוק איטי שגורם לשחרור איטי של הסוכר לאחר הארוחה, מזונות אלה, בעלי השחרור הנמוך, עוזרים לשריפה מוגברת של שומן ולפירוק מינימאלי של שריר וכמו כן גורמים לתחושת שובע ועל כן מומלץ לאכול מהם.

למידע והרשמה

שם מלא

טלפון

דוא"ל

חדר כושר תל אביב

חייגו: 03-5246611

חדר כושר תל אביב גוף ראשון
מקפיץ אתכם מאז שנת 1988
מכון כושר בתל אביב

אנחנו גם בפייסבוק

תזונה בריאה

נכתב ע"י: נועה שיטרית
BS.C דיאטנית קלינית

דיאטה ותזונה
Share