שומרים על כושר בקיץ

זהו. הקיץ כבר ממש פה בפתח. עוד דקה וחצי מתחילה מכירת סוף עונה לבגדי ים ועוד מחלצות מינימאליות לכיסוי הגוף. עוד מעט השמש והלחות הידועות לשמצה בקו החוף, יעשו בנו שפטים בקו הביקיני וביתר קווי הגוף. הספירה אחורה לנטישת הג'ינס ההדוק החלה.

אלו ימים קשים. ימים בהם כולנו מחליפים את תכולת ארון החורף לארון קיץ באופן סופי. יאללה מדידות. הנה אנחנו – עומדים מול המראה, ערמה של בגדי קיץ משנה שעברה על המיטה והמדידות מתחילות. התרגשות אוחזת בכל הגוף. איזה כייף, הקיץ מגיע!
אך אבוי.
שומו שמיים. תגלית נוראה: שום דבר לא עולה עלינו! מה שכן עולה, מרגיש כמו קונדום בשלוש מידות קטנות מהמציאות. אמא!!!

בחינה מעמיקה יותר של גופנו העירום מול המראה, מגלה גומות חן חדשות בתחת. שריר הכתף שהתגאינו בו כל כך, נראה יותר כמו אומלט מביצה אחת. הקוביות בבטן הפכו לעיגול רך וקופצני כבצק טרום רידוד.

באימה אנחנו עולים על מכונת שקילה וסופרים לאט לאט עד 300 לפני שמעיזים לפקוח רבע עין ולהציץ בתשובה הצפויה והלא מחמיאה, שרשומה באדישות על הצג.
נופל אסימון כבד. הגיע זמן לאשפוז קיץ.

אז מה עושים?

קודם כל נושמים. אחר כך מתחילים לבנות תוכנית עבודה הכוללת:
1. איפה ואת מה מקצצים במזון.
2. בודקים את היומן ומקצים מראש את זמני האימון הגופני. זה ידרוש הקרבה. אין מה לעשות.
3. בוחרים באימון הגופני שלא יגרום לכם לרצות להרוג מישהו.
4. מפנימים שזה לרוב עולה כסף.

וכעת להמלצות:

הדרך הנבונה היא זו שמשלבת מקסימום אפקטיביות במינימום נזק לגוף ולכיס.
עליכם לשלב בין דיאטה, פעילות אירובית ופעילות בונה מסת שריר או לפחות משמרת את הקיים.
כל דיאטת הרזייה, בשילוב של פעילות אירובית הידועה בשריפת קלוריות מרובה, יגרמו למסת השריר שלכם להתפרק בגדול. התוצאה היא ירידה במשקל אך ירידה לא יפה ולא הכי משתלמת.

מדוע? כי כששרירים נעלמים מהגוף, אתם נראים רופסים, מרגישים חלשים, הגוף פחות מוחזק, חילוף החומרים יורד ועוד. אחרי דיאטה ובטח שאחרי דיאטה עתירת אירובי, הסיכוי שתשמינו את הכל בחזרה כשתחדלו מהדיאטה ומהאירובי – עצום.

כדאי מאוד, שלצד סגירת הפה ושיעורי הקיקבוקס/ספינינג/אירובי, לפחות פעמיים בשבוע תחזקו את השרירים בעזרתן של מכונות ומשקולות. פעילות הכוח, דהיינו עבודה על מסת השריר, תאותת למוח שהשרירים שלכם בשימוש ולכן אסור לפרק מהם יותר מידי, אם בכלל.

עבודה משולבת כזו, תבטיח לכם ירידת משקל מהירה אבל גם יעילה. תראו טוב יותר, תרגישו טוב יותר ובטח שהתוצאה תישמר לאורך זמן רב.

ברגע שתגיעו לשביעות רצון מצורתכם המשודרגת, לא תרצו להפסיק את הפעילות. האמת, למען בריאות הגוף שלכם, טוב שכך.

נו איפה?

במחיר שכולם יכולים לעמוד בו, יש את הכל בכפיפה אחת במכון הכושר הקרוב לביתכם:
חוגים, מתקנים אירובים כמו מסילות, אליפטיקלים, אופניים ועוד, לצד מכונות כח ומשקולות. בנוסף, בכל מכון שמכבד את עצמו יש גם דיאטן/ית מוסמכים עם מכשירי מדידות כמו בנאס"א.

המחיר, לרוב נע בסביבות ה-250 ש"ח בחודש.

לא תמצאו שום אופציה המרכזת את כל מה שצריך במחיר כה נמוך ועם זמינות כה גבוהה כמו מכון כושר.

אני ממליצה תמיד להעדיף חדר כושר קרוב לבית, גם אם הוא פחות נוצץ ממכון חדש יותר וגדול יותר ובמרחק 5 דקות רחוק יותר.
תאמינו לי, כשמדובר בשיגרת התפקדות שבועית במכון, תצטרכו אותו במרחק יריקה.

הרבה מכונים מתחרים בינהם דרך מחירים. מאוד מפתה להרשם למכון חדיש עם מכשור נוצץ שמבטיח דמי מנוי זולים. הפתגם שלא כל מה שנוצץ זהב, מאוד רלוונטי בשוק מכוני הכושר. הכי חשובה הקירבה לבית או לעבודה. כי לא משנה כמה זול וכמה נוצץ המכון, אם הוא רחוק יותר מכעשר דקות הליכה מהבית, לא תגיעו אליו.

חבל על הכסף שלכם. מה גם, שמכונים שכונתיים איכשהו נותנים ערך מוסף חשוב כשמדובר בזמן רב שתבלו בהם. יותר אינטימיות, פחות ניכור, צוות חם ונגיש, גישה אישית יותר ללקוחות ותחושה שתמיד יש עם מי לדבר. אלו אלמנטים שיעזרו לכם להתמיד.

אז הגיע הזמן לאשפוז קיץ. ויפה שעה אחת קודם…

לימור דהאן – מאמנת כושר אישית "חדר כושר גוף ראשון"

למידע והרשמה

שם מלא

טלפון

דוא"ל

חדר כושר תל אביב

חייגו: 03-5246611

חדר כושר תל אביב גוף ראשון
מקפיץ אתכם מאז שנת 1988
מכון כושר בתל אביב

אנחנו גם בפייסבוק

הליכון חדר כושר
Share