קצת על ספינינג

ספינינג, פעילות אירובית מאומצת אשר מתבצעת על אופניים נייחים. הספינינג מהווה פתרון אלטרנטיבי לרכיבה על אופניים במזג אוויר לא נוח.

פעילות הספינינג נעשית בסטודיו ממוזג עם מוזיקה קצבית בהנחיית מדריך מיומן. לאופניים יש מנגנון בורר עומס, שמאפשר לרוכב לשלוט על רמת המאמץ ודרגות הקושי בזמן הפעילות. בעזרת אלו ויכולת השליטה במהירות הדיווש, ניתן לבנות תוכניות אימונים מגוונות מאוד.

אימון ספינינג  שמתבצע נכון, יכול לשפר באופן ניכר את הכושר האירובי של המתאמן. במהלך האימון המתאמן מפעיל קבוצות שרירים גדולות, כגון; שרירי הברך, שרירי השוק, שרירי הירך (קדמיים ואחוריים), שרירי הבטן וכמובן שרירי זוקפי הגו.

זמן האימון נמשך על פי רוב כחמישים דקות, כאשר הדופק נע בין 60%-90%, בדומה לרכיבת אופני כביש.

אחד היתרונות של הספינינג הוא שאינו ספורט תחרותי, וכל מתאמן מתקדם באופן אינדיבידואלי, בליווי צמוד של המדריך, בהתאם לכושרו הגופני. בנוסף, אימון ספינינג אינו מצריך למידה מקדימה כמו בחוגים מסוימים אחרים הנערכים בחדר כושר.

ניתן לשרוף בשיעור ספינינג המון קלוריות!

אימון הספינינג מתאים לכל טווחי הגילאים, אך חשוב להתחיל באופן הדרגתי, בייחוד מתאמנים חדשים שכושרם הגופני ירוד במיוחד.
ספינינג כיפי בחדר כושר גוף ראשון
Share